Online onvolledige informatie

Wat doe jij bij onvolledige informatie online?

Tegenwoordig als je zit te scrollen op je tijdlijn van LinkedIn, Facebook of Instagram kom je iets tegen wat een connectie van jou heeft gelikt, gedeeld etc. Iets wat jij wellicht interessant vindt. Dat had ik nog niet zo heel lang geleden. Ik zag op LinkedIn een post voorbij komen van een nieuw te openen locatie voor ZZP’ers. Aha! dacht ik, dat is interessant eens kijken waar dat is. Ik klikte het bericht aan en daar stond het NIET!!!! Een gemiste kans.

Social media heeft al zo’n kort tijdspad qua interesse en het moment waarop iemand iets kan of wil checken. Want zeg eens eerlijk, hoe vaak check jij wel niet even snel je social media? Je wacht op de bus, je afhaalmaaltijd, bij de dokter in de wachtruimte. Die informatie wil je graag direct in één oogopslag zien. Dit is namelijk de belangrijke informatie voor jou.


In dit geval kon ik niet zien waar deze nieuw te openen locatie is gevestigd. Zorg ervoor dat je alle belangrijke informatie in het bericht hebt staan. Wat voor jou als ondernemer heel gewoon is. Is vaak voor je doelgroep het missende stukje. Laat je deze informatie achterwegen dan mis je een kans op verbinding. En krijg je niet dat hartje, duimpje of reactie onder je bericht.

Het gevolg in mijn geval is dus nu ook dat ik geen flauw idee meer heb wie of wat het was. Ik zal dus niet eens zelf gaan zoeken. Mij missen ze hierdoor als bezoeker. Met jouw online zichtbaar zorg je ervoor dat je de bezoekers in je onderneming krijgt. Plaats daarom elke de relevantie informatie bij berichten. Of verwijs ernaar door middel van een link met de juiste informatie. Op die manier zorg je met je eigen online zichtbaarheid voor die bezoekers binnen jouw onderneming.

Laat een reactie achter